Pages

Ads 468x60px

Zeytinyağı Kabızlığa İyi Geliyor ve Önlüyor

Kabızlık çekenlere zeytinyağı öneriliyor. Peki zeytinyağı başka nelere iyi geliyor? Anne sütüne nasıl etki eder, cinselliği nasıl yönlendirir?

* İki aydır kabızlık çekiyorum? Nasıl beslenmeliyim?
Önce iç hastalıkları uzmanına muayene ol. Yine de ilaç dışı uygulamalar çok önemli. Pilavın bulgur olsun. Sofrada mutlaka salata, içinde zeytinyağı olsun. Yoğurda keten tohumu, fasulye, nohut taneleri ekleyin. Ara öğünlerde kayısı, incir veya siyah kuru erik yiyin ya da badem, ceviz tercih edin. Meyve parçaları yiyin. Günde ortalama 10 bardak su için.

* Bebeğimi emziriyorum. Ama işe başlayacağım. Sütümü sağıp vermem gerekiyor. Nelere dikkat etmeliyim?
Önce ellerin dâhil her şeyi temizle. Etiket al. Sağdığın sütün saklama kabına mutlaka tarih etiketi yapıştır. Sağdığın sütü oda sıcaklığında 4 saat, buzdolabında 5-7 gün, buzlukta 2 ay, derin dondurucuda 6 aya kadar saklayabilirsin. Isıtmak için mikrodalga kullanma. Ilık suya daldırarak ısıt. Isıttıktan sonra hafifçe çalkalayarak karıştır. Öğünden sonra artan sütleri at.

* 20 yaşında üniversite öğrencisiyim. Bir sevgilim var. Sevdiğim kızın elini ilk kez tuttuğumda önce heyecanlandım sonra boşaldım. Çok utanıyorum. Bir hastalığım olabilir mi acaba?
Hasta mısın bilmiyorum. Ama hassassın. Kaygı, korku, utanma, mahcubiyet bir arada bu gibi durumlara neden olabilir. Karşı cinse karşı duygusal olumlu hisler beslemek kadar cinsel olarak o cinsten etkilenmek de doğal. Ancak her halin normali, azı, çoğu olduğu gibi bu halinde hastalık derecesinde farklı olup olmadığı muayenesiz anlaşılmaz. En azından üroloji ile görüş.

* Açlığa dayanamıyorum. Aç kaldığımda sürekli elim ayağım titriyor. Doktora gittim. Şeker yükleme testi istedi. Şeker hastası mı oldum?
Hayır. Şeker hastası olma diye tedbir almak için doktorun bu testi istemiş. Çeşitli şekillerde yapılan bu testler kan şekerinin ayarlanmasında ki farklı bozuklukları da gösterir. Örneğin gizli şeker yükselmesi öncesindeki yemek yeme özellikle şekerli yemek yeme sonrasında ortaya çıkan açlık hali, kan şekerinin düşmesi hali, kan şekerinin yükselmemesi hali gibi durumları da gösterebilir. Yani şeker hastalığına doğru gidip gitmediğini öğrendiğimiz bir test bu. Yaptır.
Kaynak7gunsaglik.com

0 yorum:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...